29 June, 2016

Kenangan Matrik Melaka

Assalamualaikum.
lagi beberapa hari lagi kita akan menyambut hari raya aidilfitri. hohohohoho
cakap pasal raya teringat pulak kenangan aku kat matrik. waktu bulan puasa boleh kira ngan jari berapa kali je balik rumah bukak puasa ngan family. mostly bukak puasa ngan roommate. lepas tu ada la bukak puasa ngan classmates. first time jauh dgn family dn bukak puasa dgn bukan family kita. tapi pengalaman tu sangat best dan susah nak lupakan.
lepas tu kesusahan nak balik raya,pergh memang ingat sampai bila2 ni. 2 hari sebelum raya aku balik naik bas yg kmm dah sediakan utk balik perak. sekali bas tu ade problem.Ya Allah memang sedih namati. dugaan bulan puasa, dugaan nak beraya. tapi tu semua pengalaman duduk di perantauan. bukan senang nak dpat pengalaman macam ni kalau dapat duduk matrik perak. banyak hikmah sebenarnya semua perancangan Allah ni.



berbuka puasa dengan classmates kat dataran perdana. miss them much sobs sobs sobs



Kat matrik melaka jugak lah aku jumpa roomate yang memahami,baik hati, gila2, menyakit jiwa dan perasaan hahahaha dan yg penting roomate aku ni semua rajin belaja gila. pernah sem 1 hari tu kitaorang macam buat pertandingan siapa duduk kat meja belajar paling lama dia 'terror'
HAHAHAHA pelik2 doh budak bilik aku ni. dan selalu kalah AKU. AKU NAK TIDO SEH, TAK MAMPU NAK STAY UP LAMA2. nanti mengantuk dalam kuliah.

kami outing~
azi, eira ngan ima <3
beloved roommates




 Kalau roommates aku semua busy atau diorang nak oegi makan cafe B aku selalu makan ngan classmates aku sally ayu ngan zati kat cafe A. bukan sebab suka pegi cafe A. tapi sebab malas nak jalan ke cafe B. HAHAHAHA. so selalu yg teman aku g makan kat cafe A mereka ni lah. tapi yg selalu sangat atau kerap sangat teman aku makan kat cafe A si Sally ni hah. si spek mata. ahahahahhaha
walaupun dia dah makan bila aku call tanya dah makan belum dia tetap turun dari bilik dia yg tingkat 4 semata2 nak teman aku makan. terharuuu~~ HAHAHAHA
SUMPAH RINDU DIORANGGGGGGG! T-T



cukup la sampai di sini cerita aku. hahaha banyak lagi boleh citer sebenarnya. especially macam mana aku boleh suka crush aku. AHHAHAHA TU NANTI LAH. AHAHHA
sebenarnya matrik ni tak susah. melainkan kau bukan yg jenis suka berdisiplin dan pandai susun masa kau bila masa belaja dan bila masa nak bersuka ria. ramai sangat yg kata matrik ni susah la itu la ini la. tapi sebenarnya kalau ade kemahuan dan semangat semua benda jadi senang.tak ada benda dalam dunia ni senang. kau nak makan pun kene ada duit. nak masuk tandas pun kene bayar. adakenemengenekedengan apa aku nak cakap ni.pffftt
kalau masuk form6 pun susah.matrik pun susah. tak sambung belajar lagi susah. tak kan selamanya nak jadi org tak berpendidikan.jadi tuntut la ilmu kat mana2. jangan nak tahu senang je. kalau semua bende kat dunia ni senang jadi tiada la kemanisan kesusahan. betul tak? hahahaha k merepek. byeeeeee. 


Suke?like ler.kalau rajin komen sekali yaw.^^.

No comments: